Tallers Educació Infantil

A/ Tallers amb animals vius:

Volem fomentar el respecte pels animals i donar a conèixer el món animal, així com aprendre com aconseguir la conservació d’aquestes espècies.

  1. Taller Petits animalons
  2. Taller Animals de sang freda: Amfibis i rèptils
  1. Taller Petits animalons.

Els alumnes podran observar i tocar diferents animals vius, com pollets, aneguets, tórtores, perdius, xinxilles, conills d’Índies, ratolins, eriçons, conills, gats, tortugues, gripaus, granotes, dragonets, etc. Descobriran noves sensacions, se’ls explicaran les característiques principals de cada un i aprendran a respectar-los. D’aquesta forma els i les alumnes se n’adonaran que un animal no és un ninot de peluix i que adoptar un animaló és una gran responsabilitat.

animalons

 

  1. Taller Animals de sang freda: Amfibis i rèptils

Veurem què mengen, on viuen, les seves característiques i necessitats. Els/les alumnes que ho desitgin podran tocar els animals i agafar-los. Podran observar amfibis i rèptils com gripaus, granotes, tortugues, serps pitons, iguanes, llangardaixos, gecs, etc. 

reptils

 

B/ Tallers mediambientals: 

  1. Taller L’aigua, un tresor
  2. Taller Tot sona
  3. Taller Pintura ecològica
  4. Taller Ningú és perfecte
  5. Taller Els 5 sentits
  6. Taller Natura en colors (NOU)
  7. Taller  Cada brossa al seu lloc (NOU)
  1. Taller L’aigua, un tresor

Descobrirem el cicle de l’aigua viatjant amb una gota d’aigua gràcies a un conte “El viatge de la Marina” que ens explicarà la mateixa gota que ens ha vingut a visitar (La titella Marina). Ens introduirem en el cicle de l’aigua i veurem com utilitzem i malbaratem l’aigua del nostre planeta, un bé escàs i imprescindible per a la vida. Per finalitzar, cada alumne realitzarà una titella de dit representant la seva gota d’aigua o entre tota la classe realitzarem un mural on representarem el cicle de l’aigua utilitzant materials amb diferents textures.

img_0188

 

  1. Taller Tot sona

El taller de sons es divideix en tres parts: Una primera part on aprenem i cantem la cançó “Tot sona”, a partir d’aquesta cançó ens adonem que tot el que ens envolta te un so i per això, si hi parem atenció ho podem diferenciar. El/la monitor/a posarà una sèrie de sons i els alumnes hauran de descobrir de què es tracta. A la segona part, crearem unes maraques que decorarem al nostre gust. Per últim ballarem al ritme de diferents estils musicals tot verbalitzant les sensacions que tenim i utilitzant la nostra maraca. 

  1. Taller Pintura ecològica

Mitjançant el conte del llop vermell, els alumnes aprendran què és l’ecologia i què hem de fer per tenir un comportament ecològic al bosc, al mar, a la ciutat, al parc, a casa, a l’escola, etc. A la segona part del taller, els alumnes experimentaran el plaer de pintar amb elements naturals: Pintar amb sorra, amb farina, amb sabó i guixos, amb fulles, amb fruites…etc. També se n’adonaran de les textures i colors que ofereix aquest tipus de pintura, així com les possibilitats artístiques de la naturalesa. Amb aquest taller, a més de crear mitjançant productes quotidians, s’afavorirà la consciència ecològica donat que podran gaudir i aprendre sense fer mal al medi ambient.

pintura-ecologica

  1. Taller Ningú és perfecte

Ningú no és perfecte és un taller pensat per aprendre a acceptar-nos tal i com som, per respectar les diferències i per mirar als altres amb uns altres ulls.

La majoria de defectes que trobem en un mateix o en els altres, en realitat són diferències que ens fan especials, per això ser alt, baix, grassonet, esquerrà, si et costa pronunciar alguna lletra, si tens el nas o les orelles grans, si no distingeixes bé els colors, o portes ulleres… quan et miris al mirall fixa’t en les teves qualitats i no tant en els teus defectes… has de començar per agradar-te tu mateix si vols també agradar als altres.

Mitjançant el conte “ningú no es perfecte” els alumnes aprendran que la bellesa és relativa i que tots i totes som especials i diferents.

A continuació observarem com molts pintors famosos s’han autoretratat (Picasso, Van Gogh…) i realitzarem un autoretrat amb la tècnica que més ens agradi i posteriorment el comentarem en veu alta i el penjarem a la classe. 

  1. Taller Els 5 sentits

Mitjançant un powerpoint coneixerem els cinc sentits, en especial el sentit de la vista. Ens adonarem de la importància d’aquest sentit, perquè a partir d’aquest moment deixarem de tenir-lo per potenciar els altres sentits. Amb els ulls tapats experimentarem el gust, el tacte, l’olfacte i l’oïda. Els alumnes se n’adonaran de les possibilitats dels sentits i gaudiran de noves sensacions.

  1. Taller Natura en colors (NOU)

T’has preguntat mai perquè les flors tenen colors? O perquè les roses punxen? En aquest taller els/les alumnes descobriran, a través d’un conte, el món de les plantes i aprendran que a la natura res no és casual, veuran com son les plantes, com es defensen i com s’adapten al medi on viuen, tot aprenent a veure el món de les plantes amb uns altres ulls. Finalment cada alumne construirà, amb materials d’ús quotidià reciclats com papers, cartrons o roba, la seva pròpia planta sostenible per emportar-se a casa. Aquest és un taller pensat per a ser un primer apropament dels alumnes al món vegetal d’una manera divertida i que desperti la seva curiositat envers el món que els rodeja.

natura-colors

     7. Taller Cada brossa al seu color (NOU)

Taller en el qual els més menuts aprendran a separar el diferents residus domèstics, a quin contenidor va cada deixalla i la importància que té per a la natura la llei de les 3R, tot d’una manera divertida i pràctica. A través d’un conte i un joc aprendran a diferenciar els diferents residus i els contenidors on van, i finalment faran una manualitat per emportar-se a casa tot utilitzant productes d’ús quotidià que poden tenir a casa, com pot ser un porta retrats.

img-20170924-wa0008